Wikia

Geen titel
Dan
Daniël Kuso

Geen Titel

Geen informatie

Daniël Kuso (kortweg Dan) is de hoofdrolspeler in alle seizoenen van de Bakugan anime. Hij is de leider van het team genaamd de Bakugan Strijdige Strijders en vormt in gevechten een team met zijn Bakuganpartner de recent geëvolueerde Fusion Dragonoid met als nickname Drago. Hij is de beste Strijder van (letterlijk) het hele universum waardoor hij een legende is gewoorden op aarde maar ook in Vestal, Neathia en Gundalia.

Eerst woonde hij in Wardington in de eerste 2 seizoenen met zijn vrienden Runo, Marucho en Shun. Hij verhuisde naar to Bayview in Bakugan: Indringers van Gundelia, en Julie werd zijn buur op een of andere manier. In Bayview werd hij bevriend met een jongen genaamd Jake Vallory. Hij was de nummer 1 Strijder in Bakugan Interspace totdat Anubias hem "versloeg" (eigenlijk was Dan gediskwalificeerd omdat Zenthon verscheen tijdens het gevecht). Hij verhuisde opnieuw in deel 2 van Bakugan: Mechtanium Toestroom, deze keer naar Bakugan City en nu woont hij in het Strijdige Strijders Hoofdkwartier daar.

KledijEdit

Bakugan Strijdige StrijdersEdit

In het eerste seizoen draagt hij een korte rode vest met zwarte zakken over een lichtgeel T-shirt met korte mouwen. Hij draagt een zeshoekige zonnebril in zijn bruin haar. Ook draagt hij een lange rode broek met zwarte strepen net onder kniehoogte, de uiteinden zijn netjes weggemoffeld in zijn zwart blauwe-messing sneakers. Hij bewaart zijn Bakugan aan zijn riem. Ten slotte draagt hij ook blauwe, vingerloze handschoenen.

Bakugan Nieuw VestroiaEdit

In het tweede seizoen draagt hij een nieuwe blauwe stofbril in zijn haar. Ook draagt hij een glimmende rode vest met 2 evenwijdige witte strepen aan de binnenkant, de kanten zijn van goud en er zijn epauletten. Hij heeft de pijpen van zijn witte broek in zijn laarzen gestopt. Ten slotte draagt hij nog een V-vormige zwart-witte riem.